Home Events Iper Webinar series: "Il ruolo della comunicazione, dal virus in poi."

Webinar series: "Il ruolo della comunicazione, dal virus in poi."

Organised by the course "Scienze della comunicazione" - credits for GPR students (held into Italian language)

07/05/2020

Aggiungi l'evento al calendario

The course "Scienze della Comunicazione" of the Department of Political Science, Communication and International Relations of the University of Macerata proposed the webinar series "Il ruolo della comunicazione, dal virus in poi.": 4 interdisciplinary webinars on the new social and economic scenarios resulted from the COVID-19 emergency.

Held into Italian language, the webinars take place online on the platform Microsoft Teams, by accessing the online room of the responsible lecturer of the University of Macerata (marked in bold type).

WEBINAR 4. -  “La comunicazione della salute al tempo del COVID-19”

Thursday 7 May 2020, time: 10 a.m - 12 p.m.

Alessia Bertolazzi (Università degli Studi di Macerata)
Ramona Bongelli (Università degli Studi di Macerata)
Lucia D’Ambrosi (Università degli Studi di Macerata)
Gea Ducci (Università di Urbino Carlo Bo)
Alessandro Lovari (Università di Cagliari)
Alberto Ardissone (Università degli Studi di Macerata)

The attendance to each webinar will give students of GPR (LM-52) the chance to obtain 1 CFU, by sending a written report (min. 8,000 characters) to the responsible lecturer (bold type) no later than 15 days from the date of the webinar.